cum pred 1

U okviru kontinuirane interne edukacje za osoblje Odjeljenja za urgentnu medicinu i Odsjeka za prijem i otpust pacijenata Opće bolnice „Prim.dr. Abdulah Nakaš“ su održana predavanja o temama:


- Trijaža na Odjeljenju za urgentnu medicinu , predavač dr. Maja Dedić i
- Komunikacijske vještine, predavači: dr. Merima Šišić i Amara Baftić, medicinski tehničar.


Trijaža pacijenata je odgovorna, vrlo zahtjevna i složena dužnost ljekara ili iskusne medicinske sestre koja se svakodnevno obavlja prema „Australsko-azijskoj trijažnoj skali (ATS)“. Određuje hitnost problema, zbog kojeg pacijent dolazi, i procjenjuje dozvoljeno vrijeme čekanja za početak pregleda.


Postojanje standardnih sistema trijaže povećava kvalitet rada Odjeljenja za urgentnu medicinu i omogućava kategorizaciju pacijenata u 5 kategorija prema fiziološkim pokazateljima i rizičnim faktorima:


1. Trenutno po život opasna stanja - zahtijevaju trenutnu hitnu medicinsku intervenciju, a to su osobe sa srčanim zastojem, osobe bez svijesti, masivno krvarenje.
2. Po život opasna stanja – pacijent koji imaju tegobe sa disanjem i jake bolove čekaju oko 10 min.
3. Potencijalno po život opasna stanja – pogoršanje osnovne teške hronične bolesti, čekaju oko 30 minuta.
4. Potencijalno po život ozbiljna stanja manje hitnosti i složenosti, npr migrenozna glavobolja, povrede lokomotornog sistema, čekaju oko 60 min.
5. Manje hitno: pacijenti sa osipom, blažim bolovima, tegobama koje traju duže vrijeme-vrijeme čekanja u ovoj kategoriji može trajati i do 120 min.


Trijaža i retrijaža se obavljaju periodično, svakih 10-15 minuta da bi se provjerilo stanje pacijenata koji čekaju ili eventualno pogoršanje zdravstvenog stanja. U čekaonici Odjeljenja za urgentnu medicinu postoje plakati Trijažnih skala , tako da i sami pacijenti mogu biti informirani o mogućem vremenu čekanja.
Bez obzira na stručnost i utreniranost osoblje je često izloženo nezadovoljstvu pacijenata, koji smatraju da su hitniji nego što to smatra ljekar te su moguće neugode situacije, koje eskaliraju do prijetnji. U tom slučaju zdravstveni radnik treba da pojasni pacijentima proces rada i trijažiranja.

cum pred 2

Na predavanju je ,pored ostalog, ukazano na značaj posjedovanja razvijenih komunikacijskih vještina te na prihvatljive načine komunikacije između osoblja, pacijenata i njihove pratnje. Također , je ukazano na očekivane reakcije,koje se mogu predvidjeti te načine kako na njih treba reagirati. Posebna pažnja je posvećena načinu saopćavanja loših vijesti kao što su teške i neizlječive bolesti ili vijesti o iznenadnoj smti.
Skrenuta je i pažnja na emocionalne reakcije samog osoblja, projiciranja pacijentove patnje na zdravstvenog radnika te kako se profesionalno odnositi prema pacijentovoj patnji a pri tome sačuvati sebe i kontrolisati svoje emocije.
Komunikacijske vještine su veoma važan segment rada na Odjeljenju za urgentnu medicinu s obzirom na svakodnevne teške i odgovorne odluke koje se moraju donositi.

 

Misija i vizija

Misija

JU OBS

AKREDITACIJA AKAZ 2024 200

CERTIFIKAT AKAZ 2024 200

Nove usluge

 0000 OBS naslovna

kabineti kardio pulmo

 

AKAZ WEB 2014

PRIJAVITE KORUPCIJU

STOP KORUPCIJI

KURS ANESTEZIJE

Plakat SAF XVI